KAYIT YENİLEME VE DERS KAYITLARINA İLİŞKİN AÇIKLAMA
Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt işlemlerinin Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne uygun yapılması; aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi ve titizlikle uyulması gerekmektedir.
2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME/ DERS KAYIT İŞLEMLERİ
2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme/ Ders Kayıt işlemleri aşağıdaki takvime göre yapılacaktır.
Uzaktan Kayıt Yenileme ve Ders Kayıtları
|
09-13 Şubat 2015
|
Derslerin Başlaması
|
16 Şubat 2015
|
Ders Değiştirme ve Bırakma
|
16-20 Şubat 2015
|
Önceki Öğrenimde Başarılı Olunan Dersler için Tanınma Başvuruları
|
16-20 Şubat 2015
|
-
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin 10. Maddesinde yer alan “Öğrenciler, her yarıyıl başında ve akademik takvimle ilan edilen süreler içinde, öğrenci katkı payını veya öğrenim ücretini ödeyerek kayıtlarını yenilemek, ders kayıtlarını yaptırmak, akademik danışmalarına onaylatmak zorundadırlar. Ders kaydı yaptıran öğrenciler akademik takvimde belirtilen ders değiştirme ve bırakma tarihlerinde kayıt yaptırdıkları dersi bırakabilir, yeni derslere kayıt yaptırabilirler. Öğrenciler kayıtlarını kendileri yaptırmakla yükümlüdürler ve kayıt yenileme işleminin tümünden sorumludurlar.” ifadesine göre Ders Değiştirme ve Bırakma haftasında tüm öğrencilerimizin Fakültede bulunarak, ders kayıtlarını son haliyle bizzat kontrol etmeleri hataları önleme açısından önem taşımaktadır. Aynı zamanda ilk haftadan itibaren derslere devam zorunluluğu bulunduğundan ders yoklamaları da bu çerçevede alınmaktadır.
-
Ders kayıtlarında uygulanacak öncelik sırası aşağıdaki gibidir;
-
Devam alınmamış ve başarısız olunan dersler,
-
Geçmiş dönemlerde alınmamış dersler,
-
İçinde bulunulan dönemde alınmamış dersler,
-
Kayıt Yenileme ve Ders Kayıtlarında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin “Ders Yükü” başlıklı 15. maddesindeki ders artırmaya ilişkin açıklama ile 24. maddesindeki “Başarısız Öğrenciler” ve 25. maddesindeki “Lisans Öğretiminde Akademik Yetersizlik Engeli ve Süresi” hükümleri kapsamında işlem yapılması sağlanmalıdır.
-
Genel Not Ortalaması 2.00’nın altında olan başarısız öğrenciler en fazla normal ders yükünü geçmeyecek kadar ders alabilirler.
-
Eğitim-Öğretimlerinin ilk dört yarıyılı sonunda genel not ortalamaları 1.80’in altında kaldığı için akademik yetersizliğe düşen öğrencilere 5. ve daha yukarı yarıyıllardan ders verilemez.
-
Öğrencilerimiz özel ilgi alanı dersini (Resim, Müzik, Beden Eğitimi seçmeli dersleri) genel not ortalamalarına katılmak üzere öğrenimleri süresince bir kez alabilirler.
-
Her ders kendi döneminde ve dönemin (zorunlu/seçmeli ) toplam kredisi tamamlanacak şekilde alınır. Herhangi bir dönemde fazladan alınan seçmeli derslerin kredileri diğer dönemin toplam kredi eksiğine tamamlanmaz.
-
Tercih eden öğrenci sayısı 10’un altında olan seçmeli dersler açılmayacaktır. Bu nedenle 10’dan az öğrencisi olan bir dersi seçmiş olan öğrenciler ders değiştirme ve bırakma haftası içinde bir başka dersi seçmek zorundadır.
-
Haftalık Ders Programları belirlenip ilan edildikten sonra değişiklik yapılmamalıdır.
-
Ders değiştirme ve bırakma haftası sona erdikten sonra olası Ders Seçme/ Kayıt İşlemi hatalarının düzeltilmesine ilişkin dilekçe ve yazılar kayıtların sona ermesini müteakip en geç on beş gün içerisinde Dekanlığa intikal ettirilecek, konu ilgili Kurullarda görüşülecektir. On beş günlük süreden sonra yapılacak düzeltme başvuruları kabul edilmeyecektir. Bu süre Bahar Yarıyılı için 6 Mart 2015 tarihinde biter.
-
Ders Kayıt / Yenileme İşlemlerinden doğacak hata ve mağduriyetlerden birinci derecede öğrenci sorumludur.